کارآفرینی کار چندان دست نیافتنی و دوری نیست ، بلکه فقط پیشرفت سیستماتیک مبتنی بر فرآیند را برای تمام مراحل ذکر شده در این مقاله می طلبد. از همه مهمتر ، کارآفرینی یک طرز فکر است و نه هدف یا نام کلیشه ای که باید به آن دست پیدا کنید. بنابراین از همین امروز کار خود را روی ایده کسب و کار خود شروع کنید و هر وقت احساس خستگی کردید ، به جای ترک مسیر ، فقط استراحت کنید.

در این مقاله سعی کردیم در سه بخش مطالب را مختصر و مفید اما جامع، بیان کنیم:
• مراحل قبل از شروع استارت آپ.
• مراحل شروع استارت آپ.
• نقشه جامع راه کارآفرینی _ که همیشه و هر لحظه از کار در ذهن شما باید باشد.

اگر از شغل فعلی تان خسته شده اید و شغلتان جذابیتی برایتان ندارد یا ایده ای برای یک کسب و کار جدید و عالی دارید ولی اگر استفاده مناسب از این رویکرد جدید نکنید زمان را از دست داده و در ایده های دور خود غرق می شوید. اما هرگز در نیمه راه و به خاطر نمای یک ایده، شغلتان را رها نکنید. قبل از اینكه شغل روزانه خود را كنار بگذارید ، در اینجا پنج مرحله را به شما معرفی می کنیم كه باید انجام دهید تا اطمینان حاصل كنید كه آمادگی برای بیرون رفتن از شغل قبلی خود را دارید.

 

5 قدمی که شما باید قبل از شروع یک استارت آپ بردارید:

  • گام اول تعیین اهداف.

    از خود بپرسید: آیا می خواهید یک کسب و کار لایف استایل شروع کنید؟ یا یک کسب و کار جهت رشد. و موفقیت برای شما چه معنی دارد؟
    در یک تجارت لایف استایل یا سبک زندگی ، هدف این است که یک درآمد ثابت داشته باشید. ممکن است درنهایت برنامه ریزی برای استخدام تعدادی کارمند داشته باشید ، اما در این نوع هدف گذاری شما پیش بینی برای ساختن چندین مکان و شعبات ، ارائه یک خط گسترده محصولات یا ایجاد یک نیروی محرکه ملی، نمی کنید.
    تجارت جهت رشد متفاوت است. جاه طلبی شما ایجاد سرمایه گذاری است که به سرعت رشد می کند. به طور مداوم در حال تحول است. در آن به طور مرتب برای گسترش مکانها ، عرضه محصولات ، بخش های مشتری و موارد مشابه بیشتر و بیشتر سرمایه گذاری می کنید. شما در هفت روز هفته افرادی را استخدام می کنید ، مسافرت می کنید. احتمالاً همه یا بخش هایی از هفت روز هفته را هم کار می کنید.
    دانستن اهداف برای تعیین انتظارات و تعیین نقطه انتظار درآمد ، خیلی مهم است. در یک تجارت سبک زندگی ، انتظارات نسبتا کم تر هستند ، مانند برابری یا بهتر شدن درآمد از شغل فعلی. یک تجارت جهت رشد، نیاز به سرمایه گذاری مداوم دارد و اولویت بندی گسترش آن اهمیت دارد. حتی اغلب در ابتدا با هزینه کردن شخصی ، بدون سود یا با حداقل سود سرمایه گذاری میشود.

 

  • گام دوم از دید کسب و کار خود فکر کنید.

    محصول یا خدمات شما چیست؟
    مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟
    چگونه این مشتریان را جذب خواهید کرد؟
    چه قشری رقبای شما خواهند بود؟
    اگر نمی توانید به این سؤالات پاسخ دهید ، احتمال عدم موفقیت در راه اندازی آن استارت آپ زیاد خواهد بود. یعنی زندگی شما بعد از آن به این شکل و همراه با این مدل کسب و کار خواهد بود.
    تجزیه و تحلیل بازار به صورت مداوم و در صورت لزوم به صورت چرخشی.

    به عنوان مثال ، NerdWallet در سال 2009 با ایجاد ابزارهای مقایسه ای منصفانه و بی نظیر ، مانند کارت های اعتباری، آغاز شد. پس از انتشار واکنش غیر قابل باور بود. فقط به این دلیل که ایده نو ایجاد شده به این معنی نیست که مردم بیایند و استقبال کنند. چالش های توزیع و انتشار موارد تازه، که برای افراد جامعه کشف نشده اند، بعضا غیر قابل تصور می شود. بنابراین این شرکت نیز شروع به سرمایه گذاری سنگین در تولید محتوای با کیفیت بالا در امور مالی شخصی کرد، تا مشتریان را به سمت ابزارهای خود جلب کند. بعد از شش سال ، اکنون هر ماه حدود 2.5 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد دارد.

  • گام سوم یک مشتری اولیه داشته باشید.
    در اوایل سال جاری ، در گفتگو با کارآفرینان جوان در شتاب دهنده تجارت Aggieland مرکز رشد استارت آپ های دانشگاه A&M تگزاس ، یکی از بزرگترین توصیه هایی که برای کارآفرینان مشتاق به اشتراک گذاشته شد این بود، که از پرداخت مشتری برای یک کسب و کار نو اطمینان داشته باشید قبل از این که تصمیم بگیرید از شغل تمام وقت خود خارج شوید. اگر یک شغل را تمام وقت شروع می کنید ، حقوق شما برابر است با تمایل مشتری برای پرداخت برای آن. دانستن اینکه مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند خوب است؛ داشتن مشتری از قبل حتی بهتر است. شروع به کار با یک جریان درآمد موجود ، شانس موفقیت شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. حتی ممکن است از قبل یک بازار محصول مناسب را نشان داده و کاربرانی باشند که مایل هستند برای شما مشتری های بالقوه را ضمانت کنند.

 

  • گام چهارم با عزیزان خود صحبت کنید.
    این کار در مورد شروع یک کسب و کار است: شما نمی توانید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید. قبل از شروع یک کسب و کار جدید ، باید جاه طلبی ها و اهداف خود را به خانواده ، دوستان و عزیزان خود اطلاع دهید. بخشی از موفقیت شما و احتمالاً بخش بزرگی ، به حمایت آنها بستگی دارد. شما ساعات طولانی با استرس و عدم اطمینان کار خواهید کرد. مقابله با چالش های دشوار همواره در کنار عزیزان راحت تر خواهد بود. شما به حمایت از اطرافیان نیاز دارید. هر چند به باور بعضی از اساتید کارآفرینی این گام همانند یک چاقوی دو لبه عمل می کند. زیرا در بسیار از موارد هم دیده شده است که با توجه به احساسات دوستان و عزیزان شما به طور کل مخالفت کنند یا تشویق بی مورد انجام دهند که این هم نیز باعث آسیب های زیاد در کسب و کار و روحیه شما خواهد شد.

 

  • گام پنجم اتخاذ یک طرز فکر همه یا هیچ.
    اگر می خواهید با شروع کار خود موفق شوید ، باید از طرز فکر کارمندی جدا شوید. اندرو چن در یادداشتهایش عنوان می کند:

    “خودکشی شغلی در مقابل خودکشی استارت آپی ” وی می نویسد: “وقتی خودکشی شغلی می کنید ، بیشتر به این دلیل است که شما کاری را انجام می دهید که مطابق با هنجار ها نیست. برعکس ، شروع یک کسب و کار موفق به رهایی از این هنجارها بستگی دارد. در هر صورت، وقتی که کاری غیرطبیعی انجام می دهید، شکست اتفاق می افتد. در (خودکشی استارتاپی) ، شکست وقتی اتفاق می افتد که همه چیز را فقط به طور معمولی و متوسط انجام دهید.”

 

 

یک ذهنیت همه یا هیچ چیز به شما اطمینان می دهد که جهش کارآفرینی منجر به نتایج خارق العاده ای، برای شخص ، شرکت و نیز حرفه اش خواهد شد. حال که مراحل قبل از کار وآمادگی برای پرورش یک ایده را مرور کردیم. نوبت به مرور مراحل رشد یک استارت آپ می رسد. ما مراحل زیادی را بررسی کردیم ولی آنرا در هفت مرحله خلاصه کرده ایم. پس برای مطالعه ادامه این مطلب با ما همراه باشید…..

 

قسمت دوم

نوبت به مرور مراحل رشد یک استارت آپ می رسد. ما مراحل زیادی را بررسی کردیم ولی آنرا در هفت مرحله خلاصه کرده ایم.

7 مرحله نقره ای:

  • مرحله اول – کسب و کار مناسب را برای خود پیدا کنید.
    کارآفرینی یک اصطلاح گسترده است و شما می توانید تقریباً در هر زمینه ای کارآفرین باشید. با این وجود ، برای شروع باید یک زمینه را برای آغاز کسب و کار انتخاب کنید. کسب و کاری را پیدا کنید که تنها موفق نباشد ، بلکه کاری است که شما به آن اشتیاق دارید. کارآفرینی کار سختی است ، بنابراین بهتر است توجه خود را به چیزی که به آن اهمیت می دهید متمرکز و معطوف کنید.

به قول استیو جابز : کاری را بکنید که عاشقش هستید! اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید نباشید، حاضر نیستید یک ذره اضافه کاری کنید، برای اینکه خودتان را به چالش این موضوع دعوت کنید،‌ یک هفته اضافه کاری بروید.

  • مرحله دوم – مطمئن باشید که آموزشهای لازم و مرتبط را دریافت می کنید.
    برای کارآفرینی نیازی به داشتن هیچ نوع آموزش رسمی ندارید ، اما این بدان معنی نیست که باید آموزش را به طور کامل نادیده بگیرید. بطور مثال اگر می خواهید یک شرکت فناوری راه اندازی کنید ، تجربه در همه زمینه های شامل، تجارت ، برنامه نویسی رایانه و بازاریابی ، می تواند ارزشمند باشد. همچنین ، در برخی از صنایع به احتمال زیاد به برخی نوع آموزش ها مانند اصول حسابداری شخصی یا قوانین ثابت ، نیاز است. به طور کل وقتی می خواهید وارد یک کسب و کار شوید باید اطلاعات کاملی از آن کسب و کار داشته باشید در غیر این صورت احتمال شکست بسیار بالا می رود.

 

  • مرحله سوم – کسب و کار خود را طرح ریزی کنید.
    قبل از شروع هر کاری باید برنامه ریزی کرد و داشتن یک کسب و کار نوپا یا استارتاپ هم از این قانون بسیار کاربردی پیروی می کند. پس باید یک طرح و برنامه کسب و کار داشته باشید. طرح کسب و کار اهداف شما و همچنین استراتژی شما برای دستیابی به آن اهداف را تعیین می کند. این طرح و برنامه برای جذب سرمایه گذاران و همچنین اندازه گیری و پایش میزان موفقیت در کسب و کار شما بسیار مهم است.

 

  • مرحله چهارم – گروه / مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کنید.
    هر کسب وکاری برای همه جذاب نیست. سن ، جنس ، درآمد ، نژاد و فرهنگ گروه هدف ، نقش مهمی در تعیین محل استقرار فروشگاه یا ویترین کسب وکار، خواهد داشت . حتی اگر به یک آدرس فیزیکی برای تجارت نیاز دارید. تحقیق کنید که کدام گروه به بهترین وجه، متناسب با مدل کسب و کار شما است و سپس همه چیز را برای جلب آن جمعیت تغییر دهید و حتی نزدیک به آنان باشید.

  • مرحله پنجم – شبکه سازی کنید.
    در حالی که شبکه سازی در همه زمینه ها مهم است ، برای کارآفرینان این اهم برجسته تر است. شبکه سازی چگونگی ملاقات با افرادی است که ممکن است مهارتی داشته باشند که در کسب و کار شما می تواند استفاده شود. همچنین می توانید سرمایه گذاران بالقوه را از طریق شبکه سازی پیدا کنید تا بتوانید کسب و کار خود را از زمین بلند کرده و سرپا کنید. شبکه سازی شما همچنین می تواند از کسب و کارتان، به محض گشایش، با باز کردن راه های جدید پشتیبانی کند، از شغل شما حمایت کند و راههای شما را به سمت مشتریان جدید باز کند .

 

  • مرحله ششم – ایده خود را بفروشید.
    مصرف کنندگان، محصولات را می خواهند ، اما همیشه خیلی خوب نمی دانند چه کالایی را انتخاب کنند. وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین این است که مردم را متقاعد کنید که هرچه می فروشید بهترین گزینه موجود است. شما باید بفهمید که چه چیزی محصول شما را منحصر به فرد می کند و سپس بر اساس ارزش افزوده آن ، آن را بفروشید.

این جمله از استیو جابز نقل شده است که:

«طراحی محصولات به وسیله گروه‌های متمرکز بسیار دشوار است. در بسیاری از موارد مردم نمی‌دانند چه چیزی می‌خواهند مگر این‌که شما [آن چیز را] به آن‌ها نشان دهید.»

 

  • مرحله هفتم – بازاریابی هدفمند.
    شما باید قبل ، حین و بعد از شروع کار خود روی بازاریابی متمرکز شوید. شما ممکن است بهترین رستوران در شهر را داشته باشید ، اما اگر کسی آنجا را نشناسد ، هیچ کس وارد آن نمی شود و میزی زرو نمی شود. بازاریابی دشوار است ، اما باید بتوانید تلاشهای بازاریابی خود را روی مخاطبان هدف خود متمرکز کنید. به عنوان مثال ، برای یک گروه سنی خاص، ممکن است یک تبلیغات روی رسانه های اجتماعی ، هزاره ها بار بیشتر از یک بیلبورد در مرکز شهر دیده شود. پس بدانید که جامعه مورد نظر شما چه نوع سلیقه ای دارد و چه چیزی را می پسندند.

حال باید دید کارآفرینی چه مراحل و ویژگیهایی دارد؟ یا ویژگیهای شخص کارآفرین چیست؟ نقشه راه چیست؟

 

قسمت سوم:

در دو قسمت اول ( قسمت اول  قسمت دوم ) با مراحل اولیه و ابتدایی کارآفرینی آشنا شدیم. حال مطلب را در گام طلایی ادامه می دهیم. پس ابتدا نقشه راه را مرور می کنیم. برای این کار، یک تحقیق جامع از پایگاه ویکی هاو که از پایگاههای اینترنتی معتبر انجام شده، مانند: (Businessinsider , nytimes, fortune, entrepreneur, forbes, wealthybrain, the U.S. Small Business Administration (SBA راههای کارآفرین شدن و تفکر کارآفرینی را به شکل جامع توضیح داده. ما برای راحتی حال خوانندگان گرامی خیلی خلاصه، موارد مهم آن مقاله را بخش به بخش جهت مطالعه قرار دادیم.

مراحل طلایی:

مراحل طلایی

1- بررسی شخصیت فردی خودتان

  • به اولویت های خود فکر کنید. از خودتان سؤالاتی راجع به آنچه از زندگی می خواهید، و همچنین راجع به شغل خود بپرسید. دستیابی به اهداف در زندگی چیست؟ چه چیزی برای شما مهم است؟ حاضر به قربانی کردن چه چیزهایتان هستید؟
  • تصمیم بگیرید که آیا شخصیت شما مناسب کارآفرینی است. رئیس خود بودن برای بسیاری از افراد هدفی است ، اما برخی از افراد نسبت به دیگران بهتر از دیگران مناسب این سبک زندگی هستند. دانستن چگونگی واکنش در برابر وقایع به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.
  • نقاط قوت خود را ذکر کنید. با توجه به نقاط قوت و ضعف خود با خودتان صادق باشید. وقتی با سرمایه گذاران بالقوه صحبت می کنید یا به مشتری محصول یا خدمات خود را می فروشید ، باید ایده کاملی از نقاط قوت خود داشته باشید تا بتوانید با آنها و با دیگران ارتباط برقرار کنید.
  • عزم به موفقیت بکنید. وقتی به کارآفرینی شروع می کنید، انرژی و عزم، شما را علی رغم بسیاری از موانعی که با آنها روبرو خواهید شد، پیش خواهد برد. برای خود باوری به اندازه کافی ایده آل گرا باشید تا به خودتان ایمان داشته باشید اما در عمل به اندازه کافی واقع گرا باشید تا واقعیت های وضعیت شغل خود را بررسی کنید.

2- اصول خود را وضع کنید.

  • طوفان فکری یک ایده عالی است. بیشتر مشاغل با یک ایده قانع کننده شروع می شوند. خواه این یک خدمتی که مردم به آن نیاز دارند، یا محصولی که زندگی را آسان تر می کند، یا چیزی که ترکیبی از هر دو باشد. دنیای تجارت مملو است از ایده های عالی (و بسیاری از ایده های نه چندان عالی). آنچه شما را مجزا می کند این است که آیا شما می توانید طاقچه ای یا جای خالی برای پر کردن پیدا کنید.

  • در مورد بازار خود تحقیق کنید. نکته اصلی برای شروع یک تجارت این است که محصول یا خدمات خود را نیاز سنجی کنید. آیا آنچه شما می توانید پیشنهاد دهید تا حالا انجام شده یا اگر انجام شده، بخوبی ارائه شده ؟ آیا نیاز کافی برای پشتیبانی از تقاضا وجود دارد،آیا تدارک کافی برای تقویت مطالبات وجود دارد؟
  • با مشتریان موجود یا بالقوه صحبت کنید. شما می توانید بیشترین محصول یا خدمات را در جهان داشته باشید، اما اگر کسی نمی خواهد هزینه ای را برای آن بپردازد، تجارت شما خراب می شود و از بین می رود. گفتگو با دیگران همچنین به شما در آماده سازی برای ترغیب سرمایه گذاران کمک می کند.
  • آنچه را که می توانید روی آن ریسک کنید تعیین کنید. کارآفرینی همیشه بازی ریسک و پاداش است، اما اغلب ریسک بیشتر است (به خصوص در آغاز). از تمام دارایی های خود استفاده کنید و بفهمید که واقعاً چه مقدار پول (زمان و انرژی) برای سرمایه گذاری دارید.
  • ایده “ضرر قابل قبول” را درک کنید. مطابق نشریه “Forbes” ، “ضرر قابل قبول” این ایده است که ابتدا باید روند نزولی احتمالی سرمایه گذاری خود را تعیین کنید و سپس تنها روی مقداری و چیزی سرمایه گذاری کنید که در صورتی که کسب و کار، مطابق نقشه شما پیشرفت نکرد، زمین نخورید. در این صورت اگر سرمایه گذاری شما به نتیجه نرسد، این برنامه ریزی، مقیاس شکست را خیلی محدودتر می کند.
  • تعهد به یک هدف، نه یک برنامه. یکی از مهمترین موارد برای کارآفرینی انعطاف پذیری است. شما نمی توانید همه چیز را در مورد شغل خود کنترل کنید، و سازگاری وانطباق برای بقاء حیاتی است. اگر بیش از حد به یک نقشه متعهد هستید، ممکن است به خوتان صدمه بزنید.

3- نوشتن برنامه شغلی خود.

  • یک برنامه و طرح تجاری ایجاد کنید. یک برنامه کسب و کار به طور معمول آنچه را که شرکت شما انجام می دهد توصیف می کند (چه کسی آن خدمت را بکار می گیرد؟ و چه چیزی ارائه می دهد؟). در قالب تجزیه و تحلیل بازار ، شامل توضیحات مفصلی از محصول یا خدمات است و آینده مالی مورد انتظار شرکت شما را برای 3 تا 5 سال آینده طرح ریزی می کند. اگر درصدد جذب سرمایه گذاران هستید ، آنها می خواهند یک برنامه کاری دقیق و کامل را ببینید.
  • توضیحات شرکت را بنویسید. این باید مختصر خلاصه ای از کارهایی باشد که کسب و کار شما انجام می دهد، چه چیزی و چگونه برای اقناع آنها لازم است و چرا برتر از سایر سرمایه گذاری ها در نوع خود هستید. خاص و محکم باشید، آن را به عنوان ” معرفی سریع یا ارائه آسانسوری ” تصور کنید.
  • تجزیه و تحلیل بازار خود را ارائه دهید. اگر تحقیقات خوبی در زمینه بازار انجام داده اید ، باید بتوانید در مورد صنعت یا حوزه انتخابی خود، بازار مشتریان هدف و سهم بازار پیش بینی شده خود، صحبت کنید. این بخش باید تا حد امکان دقیق باشد، زیرا باید سرمایه گذاران را ترغیب کند که می دانید چه کاری انجام می دهید.
  • بخش مربوط به سازمان و مدیریت را درج کنید. حتی اگر شرکت شما در این مرحله تنها شما هستید، از این بخش استفاده کنید تا اطلاعاتی را در اختیار صاحب شرکت فرضی خود قرار دهید. برای سایر کارمندان نیز ، مسئولیت های آنها چیست؟ چگونه می توانید با گسترش کسب و کارتان سازمان بسازید؟ (آیا شما یک هیئت مدیره دارید؟ چگونه کارمندان شما سازمان خواهند یافت؟) سرمایه گذاران می خواهند بدانند که شما چه فکری درباره آینده شرکت خود کرده اید.
  • اطلاعاتی در مورد خدمات یا محصول خود ارائه دهید. این جایی است که شما می توانید، دقیقاً آنچه تجارت شما به مشتریان، ارائه می دهد، را در آن به بحث بگذارید. چه چیزی را ارائه می دهید؟ چه چیزی آن را پر خواهد کرد؟ چه مزیت های رقابتی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟
  • استراتژی های بازاریابی و فروش خود را شرح دهید. در این بخش به چگونگی برنامه ریزی کسب و کارتان برای جذب و نگه داشتن مشتری می پردازید. چگونه می خواهید به مصرف کنندگان هدف خود برسید؟ چگونه می توانید از بازاریابی برای رشد مشاغل خود استفاده کنید؟ آیا در حال حاضر مشتریان بالقوه تان صف کشیده اند، یا باید به طور کامل از ابتدا شروع کنید؟
  • از قبل یک درخواست بودجه را تعیین کنید. اگر به دنبال سرمایه گذار یا وام بانکی هستید ، لازم است دقیقاً آنچه را برای شروع کار خود لازم دارید، بیان کنید. شما باید مبلغی را که برای خود سرمایه گذاری می کنید را معین کنید. چقدر پول از سرمایه گذاران خود می خواهید و از همه مهمتر، نحوه استفاده از این بودجه را در نظر بگیرید.
  • پیش بینی های مالی خود را تشریح کنید. اگر تازه کار را شروع کرده اید، احتمالا داده های مالی تاریخی زیادی برای استفاده و تحلیل ندارید. در ضمن شما باید وثیقه ای را در اختیار داشته باشید که می تواند وام شما را تضمین کند ، اما فقط آنچه را که می توانید بدون زمین خوردن از دست بدهید ، به میدان بیاورید.
  • در صورت لزوم ضمائم را اضافه کنید. اگر تازه کار را شروع کرده اید ، ممکن است بخواهید مستندات دیگری را نیز برای تقویت اعتبار خود درج کنید. مواردی از قبیل نامه های مرجع ، مدارک مهارتها یا سوابق اعتبار ، ممکن است مفید باشد.
  • خلاصه اجرایی جامع خود را بنویسید. این در واقع از همان ابتدای برنامه تجاری پیش می رود ، اما شما باید صبر کنید تا این چشم انداز اجرایی جامع را تا زمانی که قصد ادامه پروژه را برنامه ریزی کردید، کامل بنویسید. خلاصه اجرائیه “دورنمای کلی” از سرمایه گذاری شما به عنوان یک کل است: اهداف آن، بیانیه رسالت آن، و معرفی خود و شرکتتان است. به عنوان یک کارآفرین جدید، باید پیشینه و تجربه خود را در مورد محصول یا خدمات منتخب خود برجسته کنید. نباید بیشتر از یک صفحه باشد.

 

4-آماده سازی برای اوج گرفتن.

  • ایجاد یک معرفی سریع یا ارائه آسانسوری. این نوع از ارائه، معرفی سریع یا ارائه آسانسوری، نامیده می شود. زیرا باید به اندازه کافی مختصر و آموزنده باشد تا قابلیت شما را بشناساند، و اینکه شغل شما چه کاری انجام می دهد. نمای کلی از یک ایده، محصول، سرویس، پروژه، یا راه حل بهتری برای یک مسئله است و فقط برای شروع یک گفتگو طراحی می‌شود. معرفی آسانسوری، برای جلب توجه سریع مخاطبین طراحی می‌شود تا آنها را متقاعد کنید که به آنچه می‌خواهید بگویید توجه نمایند و بخواهند بیشتر در این مورد بشنوند. معمولاً زمان برای یک سخنرانی آسانسوری را بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه در نظر می‌گیرند.
  • یک پاورپوینت بسازید که خلاصه ای از طرح و برنامه کسب و کار شما باشد. این باید کلیه اطلاعات موجود در برنامه کاری شما را خلاصه کند. شما باید در مدت زمان 15 دقیقه بدون عجله بتوانید آن را ارائه دهید.
  • سخنرانی خود را تمرین کنید. به احتمال زیاد در ابتدا در سخنرانی شغلی تان دچار وحشت و اضطراب شوید ، بنابراین تا می توانید تمرین کنید.
  • بازخورد دریافت کنید. احتمالاً در ابتدا اشتباهاتی خواهید داشت. از افرادی که با آنها تمرین می کنید، بازخورد صادقانه بخواهید. آیا شما ایده های خود را به وضوح بیان کرده اید؟ آیا درارائه ها دستپاچه شدید؟ خیلی سریع یا خیلی آرام صحبت کردید؟ از کجا باید توضیح بیشتری دهید، و آیا توضیحاتی وجود دارد که می توانید آنها را کاهش دهید؟

5- ایده های خود را به دیگران منتقل کنید.

  • شبکه سازی
  • ایجاد یک برند قوی یا برندسازی. شما باید بتوانید به طور حضوری و آنلاین، کسب و کار خود را با دیگران مرتبط کنید و این بدان معنی است که حضور پررنگی در برندسازی داشته باشید. کارت های ویزیت حرفه ای ، وب سایت و حساب های شبکه های اجتماعی که اطلاعات خود را در مورد شغل شما به روشی جذاب و منسجم ارائه می دهند، ایجاد کنید. این نشان می دهد که در مورد سرمایه گذاری خود جدی هستید. همچنین به افراد این فرصت را می دهد تا شما را جستجو کنند و درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  • از مخاطبین شبکه خود بخواهید تا شما را به سرمایه گذاران ارجاع دهند. این احتمال وجود دارد که در شبکه شما کسی را بشناسید که فردی را جستجو می کند که به دنبال چیزی برای سرمایه گذاری است. بسیاری از سرمایه گذاران به یک کارآفرین ، بمحض اینکه که توسط کسی که قبلاً می شناسند توصیه می شود، اعتماد می کنند.
  • به دنبال سرمایه گذاران باشید. ایده خود را به هر سرمایه گذار بالقوه بیان کنید تا بتوانید برای راه اندازی شرکت خود پول بدست آورید. نوع شغلی که شما شروع کرده اید به تعیین اینکه چه کسی می خواهد در آن سرمایه گذاری کند کمک خواهد کرد. شبکه سازی راهی عالی برای شنیدن نکات و فرصتهای سرمایه گذاری است.
  • فروختن. محصول خود را بفروشید و توزیع کنید. اگر درآمد کسب می کنید، پس در تجارت هستید! در این صورت ، تئوری های خود را در مورد بازار آزمایش می کنید. می فهمید که واقعاً چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست. همچنین برای ایده ها و پیشرفت های بیشتر تجدید نیرو می کنید. انعطاف پذیر باشید و سخت کوش باشید!

6- داشتن یک ذهنیت سالم

  • بفهمید که هیچ فرمول ثابتی برای موفقیت وجود ندارد. وینستون چرچیل تا ساعت 11 صبح در رختخواب می ماند ، زیرا دوست داشت در رختخواب کار کند. آلبرت انیشتین روزانه 12 ساعت می خوابید زیرا احساس می کرد نظم و ترتیب بیشتری به او می دهد. و به نظر می رسید که این فرمولها کاملاً مناسب آنها بود.
  • یک برنامه و طرح کسب و کار متناسب با زندگی تان ایجاد کنید . بسیاری از توصیه ها برای کارآفرینان در یافتن راه هایی برای ایجاد وقت خالی بین فعالیت های تجاری خود است. این کار را به روش دیگر انجام دهید و یک ساختار تجاری پیدا کنید که متناسب با زندگی شما باشد.
  • زیان‌گریزی. در اقتصاد و تئوری تصمیم‌گیری زیان‌گریزی اشاره به تمایل افراد برای جلوگیری و اجتناب از ضرر و زیان در مقابل سود به اندازه مشابه است. برای درک بهتر مسئله، گم نکردن یک ۵هزار تومانی بهتر از پیدا کردن یک ۵هزار تومانی است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که زیان‌های وارد شده از نظر روانی دوبرابر قدرتمندتر از سودها هستند. زیان‌گریزی برای اولین بار توسط آموس تورسکی و دانیل کانمن نشان داده شد. مطالعات روان‌شناسانه این ۲ نفر بر روی این مسئله نشان داد که عدم مطلوبیت یا احساس عدم رضایت (ناخرسندی) که از یک ضرر مالی با مقدار و میزان معین به افراد دست می‌دهد ۲ برابر میزان لذت و مطلوبیت (خرسندی) از سود به همان میزان است. این خود منجر به ریسک‌گریزی افراد می‌شود، زیرا زمانی را افراد به بررسی نتایج حاصل از سودها و زیان‌های خود می‌کنند. ترجیح افراد ابتدا به ضرر نکردن در مقابل سود کردن است.
  • واقع بین باش. شروع کسب و کار در حالی که جریان دیگری از درآمد وجود دارد همراه با استرس کمتری است.
  • تعطیل شوید چند روز مرخصی بگیرید یا به طور مرتب به تعطیلات بروید. برای شارژ مجدد باتری های خود، مدتی وقت بگذارید و به خودتان فرصت دهید. مرتباً با یک چشم انداز تازه کار خود را دوباره ارزیابی کنید.

نتایج:

نکات مثبت:

  1. لزوماً مجبور نیستید به تنهایی بروید. به خصوص برای استارت آپ های جدید مانند موسسات حقوقی یا رستوران ها ، داشتن تیمی از افراد با تجربه و مهارت در این زمینه شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.
  2. کارآفرینی کار سختی است ، حتی اگر موفق باشید. سعی کنید روابط سالم با دوستان و خانواده خود داشته باشید تا بتوانید پشتیبانی عاطفی مورد نیاز خود را داشته باشید.
  3. هنگامی که موفق شدید ، شکایت نکنید. مشاغل مجبورند به طور مداوم با تغییر نیازهای بازار و خواسته های مشتری سازگار شوند ، حتی اگر خوب عمل کنند. به شبکه سازی ، ارتباط با مشتریان و نوآوری ادامه دهید.
  4. درمورد محصولات خود از نظرات مشتریان استفاده کنید. این کمک می کند تا بدانید چه چیزی را در محصولات خود بهبود بخشید.

هشدارها:

80 درصد مشاغل کوچک در 18 ماه اول شکست می خورند. حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، شکست همیشه یک گزینه روی میز است! بنابراین در حالی که باید به خودتان اعتقاد داشته باشید، باید خطرات مورد پیش روی خود را نیز بفهمید و این احتمال را بپذیرید که اولین شغل شما به شکلی که شما انتظار دارید، نتیجه بخش باشد ،شکل نگیرد.

امیدواریم که این مقاله کمکی کرده باشد تا ذهنیتی درست تر نسبت به کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار پیدا کرده باشید. در وب سایت اسمارت لنسر ما همیشه سعی میکنیم که استارتاپ ها و ایده های موفق را معرفی کنیم تا شما با مطالعه آنها بتوایند ایده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. می توایند تمام مطالب در مورد استارتاپ های روز دنیا را در اینجا مطالعه کنید.

  • لیست کامل کتاب ها حوزه موفقیت را در اینجا پیدا کنید.
  • برای آشنایی با افراد موفق در حوزه استارتاپ و کسب و کارهای نوپا اینجا را کلیک نمایید.
  • جهت مطالعه ایده های استارتاپی می توانید از طریق این لینک اقدام فرمایید.
  •   شتاب دهنده های بزرگ در حوزه استارتاپی را از اینجا پیدا کنید.
  • دسترسی به مجموعه مقالات حوزه استارتاپی از اینجا.

منابع:

businessalligators

entrepreneur

learnhowtobecome

wikihow

wikipedia