کارآفرین خود باشید قسمت دوم، در قسمت اول کارآفرین خود باشید با پنج گام اولیه و بسیار مهمی که باید قبل از شروع یک استارت آپ برداریم آشنا شدیم. نوبت به مرور مراحل رشد یک استارت آپ می رسد. ما مراحل زیادی را بررسی کردیم ولی آنرا در هفت مرحله خلاصه کرده ایم. در این مقاله خلاصه ای از کارهایی که برای کارآفرین موفق شدن به آن نیاز دارید را در می یابید.

7 مرحله نقره ای:

  • مرحله اول – کسب و کار مناسب را برای خود پیدا کنید.
    کارآفرینی یک اصطلاح گسترده است و شما می توانید تقریباً در هر زمینه ای کارآفرین باشید. با این وجود ، برای شروع باید یک زمینه را برای آغاز کسب و کار انتخاب کنید. کسب و کاری را پیدا کنید که تنها موفق نباشد ، بلکه کاری است که شما به آن اشتیاق دارید. کارآفرینی کار سختی است ، بنابراین بهتر است توجه خود را به چیزی که به آن اهمیت می دهید متمرکز و معطوف کنید.

به قول استیو جابز : کاری را بکنید که عاشقش هستید! اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید نباشید، حاضر نیستید یک ذره اضافه کاری کنید، برای اینکه خودتان را به چالش این موضوع دعوت کنید،‌ یک هفته اضافه کاری بروید.

  • مرحله دوم – مطمئن باشید که آموزشهای لازم و مرتبط را دریافت می کنید.
    برای کارآفرینی نیازی به داشتن هیچ نوع آموزش رسمی ندارید ، اما این بدان معنی نیست که باید آموزش را به طور کامل نادیده بگیرید. بطور مثال اگر می خواهید یک شرکت فناوری راه اندازی کنید ، تجربه در همه زمینه های شامل، تجارت ، برنامه نویسی رایانه و بازاریابی ، می تواند ارزشمند باشد. همچنین ، در برخی از صنایع به احتمال زیاد به برخی نوع آموزش ها مانند اصول حسابداری شخصی یا قوانین ثابت ، نیاز است. به طور کل وقتی می خواهید وارد یک کسب و کار شوید باید اطلاعات کاملی از آن کسب و کار داشته باشید در غیر این صورت احتمال شکست بسیار بالا می رود.

 

  • مرحله سوم – کسب و کار خود را طرح ریزی کنید.
    قبل از شروع هر کاری باید برنامه ریزی کرد و داشتن یک کسب و کار نوپا یا استارتاپ هم از این قانون بسیار کاربردی پیروی می کند. پس باید یک طرح و برنامه کسب و کار داشته باشید. طرح کسب و کار اهداف شما و همچنین استراتژی شما برای دستیابی به آن اهداف را تعیین می کند. این طرح و برنامه برای جذب سرمایه گذاران و همچنین اندازه گیری و پایش میزان موفقیت در کسب و کار شما بسیار مهم است.

 

  • مرحله چهارم – گروه / مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کنید.
    هر کسب وکاری برای همه جذاب نیست. سن ، جنس ، درآمد ، نژاد و فرهنگ گروه هدف ، نقش مهمی در تعیین محل استقرار فروشگاه یا ویترین کسب وکار، خواهد داشت . حتی اگر به یک آدرس فیزیکی برای تجارت نیاز دارید. تحقیق کنید که کدام گروه به بهترین وجه، متناسب با مدل کسب و کار شما است و سپس همه چیز را برای جلب آن جمعیت تغییر دهید و حتی نزدیک به آنان باشید.

کارآفرینی

  • مرحله پنجم – شبکه سازی کنید.
    در حالی که شبکه سازی در همه زمینه ها مهم است ، برای کارآفرینان این اهم برجسته تر است. شبکه سازی چگونگی ملاقات با افرادی است که ممکن است مهارتی داشته باشند که در کسب و کار شما می تواند استفاده شود. همچنین می توانید سرمایه گذاران بالقوه را از طریق شبکه سازی پیدا کنید تا بتوانید کسب و کار خود را از زمین بلند کرده و سرپا کنید. شبکه سازی شما همچنین می تواند از کسب و کارتان، به محض گشایش، با باز کردن راه های جدید پشتیبانی کند، از شغل شما حمایت کند و راههای شما را به سمت مشتریان جدید باز کند .

 

  • مرحله ششم – ایده خود را بفروشید.
    مصرف کنندگان، محصولات را می خواهند ، اما همیشه خیلی خوب نمی دانند چه کالایی را انتخاب کنند. وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین این است که مردم را متقاعد کنید که هرچه می فروشید بهترین گزینه موجود است. شما باید بفهمید که چه چیزی محصول شما را منحصر به فرد می کند و سپس بر اساس ارزش افزوده آن ، آن را بفروشید.

این جمله از استیو جابز نقل شده است که:

«طراحی محصولات به وسیله گروه‌های متمرکز بسیار دشوار است. در بسیاری از موارد مردم نمی‌دانند چه چیزی می‌خواهند مگر این‌که شما [آن چیز را] به آن‌ها نشان دهید.»

 

  • مرحله هفتم – بازاریابی هدفمند.
    شما باید قبل ، حین و بعد از شروع کار خود روی بازاریابی متمرکز شوید. شما ممکن است بهترین رستوران در شهر را داشته باشید ، اما اگر کسی آنجا را نشناسد ، هیچ کس وارد آن نمی شود و میزی زرو نمی شود. بازاریابی دشوار است ، اما باید بتوانید تلاشهای بازاریابی خود را روی مخاطبان هدف خود متمرکز کنید. به عنوان مثال ، برای یک گروه سنی خاص، ممکن است یک تبلیغات روی رسانه های اجتماعی ، هزاره ها بار بیشتر از یک بیلبورد در مرکز شهر دیده شود. پس بدانید که جامعه مورد نظر شما چه نوع سلیقه ای دارد و چه چیزی را می پسندند.

کارآفرین خود باشید

حال باید دید کارآفرینی چه مراحل و ویژگیهایی دارد؟ یا ویژگیهای شخص کارآفرین چیست؟ نقشه راه چیست؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید…

 

منابع:

businessalligators

entrepreneur

learnhowtobecome

wikihow

wikipedia