کارآفرینی کار چندان دست نیافتنی و دوری نیست ، بلکه فقط پیشرفت سیستماتیک مبتنی بر فرآیند را برای تمام مراحل ذکر شده در این مقاله می طلبد. از همه مهمتر ، کارآفرینی یک طرز فکر است و نه هدف یا نام کلیشه ای که باید به آن دست پیدا کنید. بنابراین از همین امروز کار خود را روی ایده کسب و کار خود شروع کنید و هر وقت احساس خستگی کردید ، به جای ترک مسیر ، فقط استراحت کنید.

در این مقاله سعی کردیم در سه بخش مطالب را مختصر و مفید اما جامع، بیان کنیم:
• مراحل قبل از شروع استارت آپ.
• مراحل شروع استارت آپ.
• نقشه جامع راه کارآفرینی _ که همیشه و هر لحظه از کار در ذهن شما باید باشد.

اگر از شغل فعلی تان خسته شده اید و شغلتان جذابیتی برایتان ندارد یا ایده ای برای یک کسب و کار جدید و عالی دارید ولی اگر استفاده مناسب از این رویکرد جدید نکنید زمان را از دست داده و در ایده های دور خود غرق می شوید. اما هرگز در نیمه راه و به خاطر نمای یک ایده، شغلتان را رها نکنید. قبل از اینكه شغل روزانه خود را كنار بگذارید ، در اینجا پنج مرحله را به شما معرفی می کنیم كه باید انجام دهید تا اطمینان حاصل كنید كه آمادگی برای بیرون رفتن از شغل قبلی خود را دارید.

کارآفرینی

 

5 قدمی که شما باید قبل از شروع یک استارت آپ بردارید:

  • گام اول تعیین اهداف.

    از خود بپرسید: آیا می خواهید یک کسب و کار لایف استایل شروع کنید؟ یا یک کسب و کار جهت رشد. و موفقیت برای شما چه معنی دارد؟
    در یک تجارت لایف استایل یا سبک زندگی ، هدف این است که یک درآمد ثابت داشته باشید. ممکن است درنهایت برنامه ریزی برای استخدام تعدادی کارمند داشته باشید ، اما در این نوع هدف گذاری شما پیش بینی برای ساختن چندین مکان و شعبات ، ارائه یک خط گسترده محصولات یا ایجاد یک نیروی محرکه ملی، نمی کنید.
    تجارت جهت رشد متفاوت است. جاه طلبی شما ایجاد سرمایه گذاری است که به سرعت رشد می کند. به طور مداوم در حال تحول است. در آن به طور مرتب برای گسترش مکانها ، عرضه محصولات ، بخش های مشتری و موارد مشابه بیشتر و بیشتر سرمایه گذاری می کنید. شما در هفت روز هفته افرادی را استخدام می کنید ، مسافرت می کنید. احتمالاً همه یا بخش هایی از هفت روز هفته را هم کار می کنید.
    دانستن اهداف برای تعیین انتظارات و تعیین نقطه انتظار درآمد ، خیلی مهم است. در یک تجارت سبک زندگی ، انتظارات نسبتا کم تر هستند ، مانند برابری یا بهتر شدن درآمد از شغل فعلی. یک تجارت جهت رشد، نیاز به سرمایه گذاری مداوم دارد و اولویت بندی گسترش آن اهمیت دارد. حتی اغلب در ابتدا با هزینه کردن شخصی ، بدون سود یا با حداقل سود سرمایه گذاری میشود.

 

  • گام دوم از دید کسب و کار خود فکر کنید.

    محصول یا خدمات شما چیست؟
    مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟
    چگونه این مشتریان را جذب خواهید کرد؟
    چه قشری رقبای شما خواهند بود؟
    اگر نمی توانید به این سؤالات پاسخ دهید ، احتمال عدم موفقیت در راه اندازی آن استارت آپ زیاد خواهد بود. یعنی زندگی شما بعد از آن به این شکل و همراه با این مدل کسب و کار خواهد بود.
    تجزیه و تحلیل بازار به صورت مداوم و در صورت لزوم به صورت چرخشی.

    به عنوان مثال ، NerdWallet در سال 2009 با ایجاد ابزارهای مقایسه ای منصفانه و بی نظیر ، مانند کارت های اعتباری، آغاز شد. پس از انتشار واکنش غیر قابل باور بود. فقط به این دلیل که ایده نو ایجاد شده به این معنی نیست که مردم بیایند و استقبال کنند. چالش های توزیع و انتشار موارد تازه، که برای افراد جامعه کشف نشده اند، بعضا غیر قابل تصور می شود. بنابراین این شرکت نیز شروع به سرمایه گذاری سنگین در تولید محتوای با کیفیت بالا در امور مالی شخصی کرد، تا مشتریان را به سمت ابزارهای خود جلب کند. بعد از شش سال ، اکنون هر ماه حدود 2.5 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد دارد.

  • گام سوم یک مشتری اولیه داشته باشید.
    در اوایل سال جاری ، در گفتگو با کارآفرینان جوان در شتاب دهنده تجارت Aggieland مرکز رشد استارت آپ های دانشگاه A&M تگزاس ، یکی از بزرگترین توصیه هایی که برای کارآفرینان مشتاق به اشتراک گذاشته شد این بود، که از پرداخت مشتری برای یک کسب و کار نو اطمینان داشته باشید قبل از این که تصمیم بگیرید از شغل تمام وقت خود خارج شوید. اگر یک شغل را تمام وقت شروع می کنید ، حقوق شما برابر است با تمایل مشتری برای پرداخت برای آن. دانستن اینکه مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند خوب است؛ داشتن مشتری از قبل حتی بهتر است. شروع به کار با یک جریان درآمد موجود ، شانس موفقیت شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. حتی ممکن است از قبل یک بازار محصول مناسب را نشان داده و کاربرانی باشند که مایل هستند برای شما مشتری های بالقوه را ضمانت کنند.

 

  • گام چهارم با عزیزان خود صحبت کنید.
    این کار در مورد شروع یک کسب و کار است: شما نمی توانید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید. قبل از شروع یک کسب و کار جدید ، باید جاه طلبی ها و اهداف خود را به خانواده ، دوستان و عزیزان خود اطلاع دهید. بخشی از موفقیت شما و احتمالاً بخش بزرگی ، به حمایت آنها بستگی دارد. شما ساعات طولانی با استرس و عدم اطمینان کار خواهید کرد. مقابله با چالش های دشوار همواره در کنار عزیزان راحت تر خواهد بود. شما به حمایت از اطرافیان نیاز دارید. هر چند به باور بعضی از اساتید کارآفرینی این گام همانند یک چاقوی دو لبه عمل می کند. زیرا در بسیار از موارد هم دیده شده است که با توجه به احساسات دوستان و عزیزان شما به طور کل مخالفت کنند یا تشویق بی مورد انجام دهند که این هم نیز باعث آسیب های زیاد در کسب و کار و روحیه شما خواهد شد.

 

  • گام پنجم اتخاذ یک طرز فکر همه یا هیچ.
    اگر می خواهید با شروع کار خود موفق شوید ، باید از طرز فکر کارمندی جدا شوید. اندرو چن در یادداشتهایش عنوان می کند:

    “خودکشی شغلی در مقابل خودکشی استارت آپی ” وی می نویسد: “وقتی خودکشی شغلی می کنید ، بیشتر به این دلیل است که شما کاری را انجام می دهید که مطابق با هنجار ها نیست. برعکس ، شروع یک کسب و کار موفق به رهایی از این هنجارها بستگی دارد. در هر صورت، وقتی که کاری غیرطبیعی انجام می دهید، شکست اتفاق می افتد. در (خودکشی استارتاپی) ، شکست وقتی اتفاق می افتد که همه چیز را فقط به طور معمولی و متوسط انجام دهید.”

 

مراحل کسب و کار

 

یک ذهنیت همه یا هیچ چیز به شما اطمینان می دهد که جهش کارآفرینی منجر به نتایج خارق العاده ای، برای شخص ، شرکت و نیز حرفه اش خواهد شد. حال که مراحل قبل از کار وآمادگی برای پرورش یک ایده را مرور کردیم. نوبت به مرور مراحل رشد یک استارت آپ می رسد. ما مراحل زیادی را بررسی کردیم ولی آنرا در هفت مرحله خلاصه کرده ایم. پس برای مطالعه ادامه کارآفرین خود باشید با ما همراه باشید…..

  • لیست کامل کتاب ها حوزه موفقیت را در اینجا پیدا کنید.
  • برای آشنایی با افراد موفق در حوزه استارتاپ و کسب و کارهای نوپا اینجا را کلیک نمایید.
  • جهت مطالعه ایده های استارتاپی می توانید از طریق این لینک اقدام فرمایید.
  •   شتاب دهنده های بزرگ در حوزه استارتاپی را از اینجا پیدا کنید.
  • دسترسی به مجموعه مقالات حوزه استارتاپی از اینجا.

 

 

منابع:

businessalligators

entrepreneur

learnhowtobecome

wikihow

wikipedia